CLINICALLY DEAD



tänk om man kunde ändra sitt sätt att se saker.
tänk vad annorlunda den här staden såg ut när jag var liten.
när jag inte kände den.
när allting var så stort och mäktigt, när jag var trygg i vuxnas sällskap och aldrig trodde att jag själv skulle bli stor.
tänk om jag kunde se så igen.

jag tror på att allting har en mening, även om oskyldiga dör.
jag tror att allting som sker är menat att ske.
jag tror på ödet.
jag tror på ett liv efter döden.
om jag inte skulle tro på allt det skulle det kännas meningslöst att leva.
jag skulle vara så arg för allt ont som händer mig och alla omkring mig.
jag skulle tycka synd om mig själv för all evighet och aldrig gå vidare.
jag skulle tro att jag måste vara ensam resten av mitt liv.
jag skulle vara rädd för döden.

därför tror jag. det får mig att må en gnutta bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0