i was happier then with no mind-set



jag tror att tankar snurrar omkring där uppe i huvudet, typ som små metallkulor.
om det bara är tre kulor har dom en massa plats att snurra omkring på.
men om det är treHUNDRA kulor har dom ingen plats alls att snurra omkring på, då får dom knuffas och bråkas där inne hur mycket som helst.
det är hjärnmisshandel, dom pressar på så mycket där inne att man tillslut måste banka huvudet mot väggen så att dom ska förstå att dom måste ta det lite lugnt.

sen är det förstås meningen att alla kulor ska ut, dom kommer ju dit för att dom ska komma ut också.
genom mig, genom min mun eller genom något annat.
om jag då inte är villig att släppa ut dom blir det ännu mer kaos. ibland räcker det om jag skriver ut dom, ibland om jag sjunger ut dom eller målar, men ibland måste jag prata ut dom fast jag inte vill.

jag tror att tankar är till för att delas med andra och att man kan göra det på olika sätt.
en del målar och en del skriver, en del sjunger och en del pratar.
en del gör alltihop och en del kanske inte har några tankar alls.
jag önskar verkligen att man kunde sluta tänka för en liten stund.


Kommentarer
Postat av: Fridaaa

jag tror man kan ha fina tankar? kanske, ifall man är speciell, eller nåt sånt (: hehe, nej konstiga tankar är dunderbra! HELT KLART, vi kan vara varandras gudar, det låter skitbra :) ja, alla vill väl ha något att tro på? det blir så tomt annars.. tack & VARSÅGOD! åh, det måste jag pröva. det lät ju gott faktiskt! varför har jag aldrig tänk på det..? Btw, det där med kulorna var smart tänkt, förjävligt smart. :D

2010-10-06 @ 15:16:59
URL: http://omgitsfridawoxberg.blogg.se/
Postat av: Karrre

Yes, im going to Paris! :D:D

2010-10-06 @ 19:05:15
URL: http://karinstockel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0