en hemlig konversation mellan mig och mig

YOU PEACE OF POOPOO.



när jag pratar med mig är det oftast stockholmska, skånska eller engelska.
skånskan kommer oftast när vi pratar med något annat, som en cigarettfimp eller en glansig kakelplatta.
när vi pratar med världen utan att den hör är det alltid stockholmska för att låta extra stroppiga.
engelskan regerar, det är enklast att prata så, känns inte så naket liksom.
ibland bråkar även vi, det är inte alltid jaget kommer överrens med jaget.

idag blir en krävande dag för oss.
fejkle tills det krampar i hela ansiktet.
stänga öronen från alla onödiga ord.
försöka sjunka under jorden utan att det syns.
inte glömma bort att andas.
försöka klämma in kloka ord utan att hamna i prat-slagsmål.
men vi klarar oss alltid, för nu är vi två.



Kommentarer
Postat av: Stora T!

Precis exakt på pricken!

Krävande dag. Hemskt.

Aaja nu är det snart över.



Me love you and you.

2010-10-20 @ 10:13:55
Postat av: Anonym

aa. we don't förtjänar it.

ÅÅH:> and WE love YOU...:B

2010-10-20 @ 14:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0