MY HEAD IS A MESS



efter en misslyckad rymning hemifrån på cykel sitter jag nu här med ansträngnings-hosta och snor-näsa.
inte hade väl jag i åtanke att det kanske inte fanns gatulampor och cykelbana efter hela vägen..
det slutade såklart med att jag fick cykla in i skogen bland en massa kvistar och sätta mig på mitt minimala sittunderlag och luta mig mot en tall invirad i min stora halsduk.
eftersom jag cyklat i hundraåttio eller så så kändes det förstås som att det var varmt och skönt ute.
efter ungefär fem minuter var det inte alls särskilt varmt längre,trots att jag stoppat på mig ett par extrabyxor..
jag som hade tänkt att jag säkert skulle klara åtminstone en natt.
jag fick en liten panikkänsla och började känna mig iakttagen och hörde konstiga prassel i buskarna.
tur ändå att man har en andra halva som känner på sig när något konstigt urartar sig och som genast ställer upp som superhjälte och hämtar en med sitt fräsiga åk.
fick köra åke till en gård så att han inte blir rädd och ensam eller stulen.
skrev ett mail till gårdägaren så att han inte blir förbannad över att någon idiot lämnat dit en cykel sådär mitt i natten..

rubrik:
CYKEL PÅ GÅR'N.
hej jossi, om du undrar varför det står en blågrön cykel på din gård så oroa dig inte, det är bara min! jag försökte rymma hemifrån men kom inte så långt...ursäkta, jag hämtar den nog snarast. MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR ELLINOR BOHM.

ibland får man bara nog helt enkelt, och ibland måste man nog göra dumma saker.


Kommentarer
Postat av: lennart

ibland måste man beté sig som en fjortis desperat efter uppmärksamhet

2010-10-17 @ 03:51:44
Postat av: T

ja ibland måste man det :D

vilket underbart inlägg!! rymma hemifrån vill jag också göra. Jag är bara aaaalldeles för feg.

Tänk om den andra halvan inte kommer till undsättning? :'(

2010-10-17 @ 12:15:01
Postat av: ...

fast det har förstås inget med uppmärksamhet att göra egentligen, snarare tvärtom, vill bara få vara ifred. i okänd miljö.

egentligen har jag ju inte ens något att rymma ifrån, inga tjatiga föräldrar eller jobbiga arbeten. jag bara vill bort från bekanta ansikten och bekanta hus och saker.

2010-10-17 @ 12:25:40
Postat av: Mamma

Men vilka ideér min älskade unge har......tänk om det kommit nån ful typ och gjort dig illa???? Nä nu måste du allt vara försiktig med dina äventyr...och varför lämna ÅKE? det går ju fortare med honom?? ;-)

2010-10-17 @ 13:44:18
Postat av: Klaggen

Jösses xD. Härligt inlägg :).

2010-10-17 @ 13:45:47
Postat av: ...

jag vet..tesse frågade om hon måste låsa in mig. kanske vore bra ändå... meeeh,jag är stor och stark, ingen kan väl göra MIG illa!:D haha..men för att jag blev ju hämtad med bil. det var läskigt och kallt ute och jag orkade inte ta mig hem x)

2010-10-17 @ 14:01:34
Postat av: Karin

Visst var dom. Jag gillar dom mycket :D

2010-10-17 @ 15:41:52
URL: http://karinstockel.blogg.se/
Postat av: Anna

tur att du bor i Kiruna och inte i Örebro...

men seriöst, du får ta med dig överfallslarm när du går ut, tyvärr så kan man inte lita på nån okänd i dagens Sverige.



varför skaffar du dig inte en pojkvän? du kan säkert välja och vraka med din skönhet.

2010-10-17 @ 19:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0